Pochylenie tylnych kół
Pochylenie tylnych kół
Witam,
Mam pytanie dotyczące pochylenia tylnych kół, mianowicie wartości w programie to -1,45 stopnia i do tego tolerancja +/- 0,15 stopnia
Czy w waszych m3 da się bez problemu ustawić wartość pochylenia w tolerancji czy trzeba było coś grzebać ? Oczywiście na seryjnych zawiasach.
Z góry dzięki za odpowiedź !
pozdrawiam
Mam pytanie dotyczące pochylenia tylnych kół, mianowicie wartości w programie to -1,45 stopnia i do tego tolerancja +/- 0,15 stopnia
Czy w waszych m3 da się bez problemu ustawić wartość pochylenia w tolerancji czy trzeba było coś grzebać ? Oczywiście na seryjnych zawiasach.
Z góry dzięki za odpowiedź !
pozdrawiam
części do aut zachodnich i japońskich - pw.
Re: Pochylenie tylnych kół
Cieżko mi uwierzyć aż w -1,45 stopnia na sesyjnym zawiasie.
Na serii miałem ustawione 0 i nie próbowałem ustawiać minusa, ale mój mocno ogarniety gość od geometrii mówił o znikomej regulacji.
Ja mam założone regulowane tylne wahacze dolne i mam ustawione -2 stopnie.
Na serii miałem ustawione 0 i nie próbowałem ustawiać minusa, ale mój mocno ogarniety gość od geometrii mówił o znikomej regulacji.
Ja mam założone regulowane tylne wahacze dolne i mam ustawione -2 stopnie.
Re: Pochylenie tylnych kół
dziwne jest to, że w programie wartość to -1,45 a tu capsztyk i na 0 jest koniec regulacji (przynajmniej u mnie) 

części do aut zachodnich i japońskich - pw.
Re: Pochylenie tylnych kół
załóż obnizajace sprężyny eibach lub h&r i negatyw będzie większy
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: Pochylenie tylnych kół

ten wykres jest z niższymi sprężynami Eibach ale tył one minimalnie obizaja bardziej przod co widać , ustawiałem tez na tym samym sprzęcie seryjne zawieszenie i bez problemu wszystko pracuje w tolerancji producenckiej , kup nowe sroby mimośrodowe może stare masz wytarte , lub po prostu cos innego masz uszkodzone , tył w m3 e46 fajnie się ustawia gorzej z możliwościami przodu - tam pomaga tylko odkręcenie małej srobeczki na kielichu od góry aby pochylić kolumnę co mało daje ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pochylenie tylnych kół
Pierwsze roczniki miały koła bardziej w pionie i nie da się ustawić negatywu później trochę to się zmieniło kiedyś nawet studiowałem w ETK co tam dokładnie zmieniono ale nie pamiętam już na pewno inny jest tylny wózek/sanki od 03.2002
Re: Pochylenie tylnych kół
kolejna zmiana która tylko potwierdza ze nie było zwykłego liftu a zmiany były miesiąc po miesiącu przez cały okres produkcji im nowsza tym bardziej dopracowana ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pochylenie tylnych kół
Były 3 takie główne lifty od 04.2002 właśnie zmiana wózka,doszła rozpórka,bixenon i jeszcze parę pierdół.
Drugi to wizualny od 04.2003r a trzeci silnika i panewek od 07.2003r potem zmieniały się już tylko drobiazgi.
Lifting nie sprawił,że panewki są wieczne przy 150-200tyś km warto je wymienić zarówno w autach poliftowych jak i przedliftach po akcji serwisowej.
Drugi to wizualny od 04.2003r a trzeci silnika i panewek od 07.2003r potem zmieniały się już tylko drobiazgi.
Lifting nie sprawił,że panewki są wieczne przy 150-200tyś km warto je wymienić zarówno w autach poliftowych jak i przedliftach po akcji serwisowej.
Re: Pochylenie tylnych kół
Ja mam 09.2002
Ustawie jedynie na 0.0, a żeby tak jak "powinno byc" nie da rady.
Zanim ustawialiśmy obydwa mimośrody wymienione i tulejki też.
Nie wydaje mi się żeby coś było uszkodzone, chyba że może mieć na to wpływ coś o czym w ogóle nie pomyślałem..
Ustawie jedynie na 0.0, a żeby tak jak "powinno byc" nie da rady.
Zanim ustawialiśmy obydwa mimośrody wymienione i tulejki też.
Nie wydaje mi się żeby coś było uszkodzone, chyba że może mieć na to wpływ coś o czym w ogóle nie pomyślałem..
części do aut zachodnich i japońskich - pw.
Re: Pochylenie tylnych kół
Musisz mieć cos nie tak , bo ustawiałem na tym samym sprzęcie pomiarowym co na foto również taka z 2001 i nie było problemu aby ustawic jak ta po lifcie zarówno na seryjnych sprężynach jak i na gwincie h&r , może masz cos ze zwykłej e46 nie m3 z tyłu w zawieszeniu - tak tylko strzelam , w każdym razie nie powinieneś mieć tego problemu . Miałeś wymieniana lub naprawiana podłogę ? Może sprzet pomiarowy jakiś z poprzedniej epoki był ? Jeżeli chodzi o przod to prawie w każdej jest problem z pochyleniem bo regulacja jest minimalna na kielichu ale tył ma spore możliwości . Jak u Ciebie wyszedł przod najlepiej wklej wykres .
No i jeszcze jedno najlepiej ustawiac z pełnym bakiem i kierowca w srodku czyli tak jak najczęściej się jeździ a jak paliwa będzie ubywac to tylko negatyw minimalnie się zwiększy ( apteka) .
No i jeszcze jedno najlepiej ustawiac z pełnym bakiem i kierowca w srodku czyli tak jak najczęściej się jeździ a jak paliwa będzie ubywac to tylko negatyw minimalnie się zwiększy ( apteka) .
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pochylenie tylnych kół
Jak paliwa bedzie ubywac to negatyw chyba bedzie sie zmniejszal , a nie zwiekszal ?porscheee pisze: No i jeszcze jedno najlepiej ustawiac z pełnym bakiem i kierowca w srodku czyli tak jak najczęściej się jeździ a jak paliwa będzie ubywac to tylko negatyw minimalnie się zwiększy ( apteka) .
Re: Pochylenie tylnych kół
o to mi chodziło oczywiscie ze tak , dokładnie tak jak pisze Paweł dlatego tez teraz mam na max dopuszczalny negatyw ustawiony tył -2.0
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pochylenie tylnych kół
podepne sie pod temat, czy sa jakies pasujace oryginalne acentryczne tuleje przednich wahaczy zeby zwiekszyc kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy ? tak jak np w M3 E36 3.0 ?
Gdzies mi sie obilo o uszy ze taka tuleja wystepowala w Z4 M i pasuje do M3 E46. Ale moze to nie byc prawda. Moze ktos ma jakies info na ten temat?
Gdzies mi sie obilo o uszy ze taka tuleja wystepowala w Z4 M i pasuje do M3 E46. Ale moze to nie byc prawda. Moze ktos ma jakies info na ten temat?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pochylenie tylnych kół
Mowiac wozek masz na mysli ten element? tylko on zostal zmieniony? czy cos jeszcze?--==maly==---- pisze: na pewno inny jest tylny wózek/sanki od 03.2002

Re: Pochylenie tylnych kół
a - z tyłu mam eibachy a przód seria
geometria z przodu wyszła ok
zbiezność była robiona z odpowiednimi obciązeniami i próbowałem na bodajże trzech sprzętach..
podłoga jest w oryginale - brak pęknięć
geometria z przodu wyszła ok
zbiezność była robiona z odpowiednimi obciązeniami i próbowałem na bodajże trzech sprzętach..
podłoga jest w oryginale - brak pęknięć

części do aut zachodnich i japońskich - pw.